zondag 7 april 2013

ik vond

vandaag een specht op het gras
voor mn huis
hij was dood
tegen t raam gevlogen denk ik
toen ik boodschappen deed
in smithers
nek gebroken

in z'n door de rigor mortis
verstijfde pootjes hield ie
nog lange grassprieten vast
wat was ie aan t doen
toen ie tegen mn raam vloog
waar vloog ie heen
misschien was ie wel een nest
aan het bouwen
het is tenslotte bijna lente
ook al zou je dat vandaag
niet zeggen

tja
zo vaak krijg ik niet
een specht voor mn camera
en helemaal niet eentje
die zo prachtig stil ligt
als ik foto's maak

ik heb t opgezocht
volgens mij is het een
red-breasted sapsucker
maar helemaal zeker
weten doe ik t niet

een prachtige vogel
ook al zijn t mooie foto's
geworden toch zonde
dat ie dood is

t leek me een beetje stom
om 'm morgen zo hop
in de vuilnisbak te gooien
denk maar dat ik 'm ga
begraven in t bos
achter mn huis


 
 





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten