woensdag 23 mei 2012

Mama

dit vond ik in mn haar
is dat een luis?

ja hoor
het was er een
en bij nadere inspectie
bleek Gijs' hele hoofd
vol te zitten
met luizen en neten
tientallen

met zn dikke vele
lange haar een bijna
onmogelijke klus om
alles schoon te krijgen

waarom scheren we
mn haar er niet af mam
vroeg Gijs
ah!
daar zat ik op te wachten
kom we gaan naar papa
voor de tondeuse
maar die was toen we
eenmaal begonnen leeg
opladen en scheren
tegelijk gaat met t ding niet

Gijs met een half kaal koppie
ik kon het niet over mn
hart verkrijgen hem zo naar
school te sturen....
blijf morgen maar thuis
zei ik hem
dan gaan we verder scheren
maar je mag niet de
hele dag voor de tv zitten
als je thuis bent kan je
me ook helpen
kan jij mooi het gras maaien

vanochtend eerst de rest
van zn hoofd min of meer
kaal geschoren 
en er daarna nog weet ik
hoeveel luizen en neten
uitgeplukt
dat gaat nu het zo kort is
veel en veel makkelijker

heb Gijs verwend vandaag
samen een pet gekocht
Een Merk Pet
het wordt de komende dagen
zonnig en mooi
zeggen ze nu
dat korte koppie in de zon
verbrand onherroepelijk

hij heeft het allemaal
gedragen als een man







5 opmerkingen:

  1. Hoi Gijs,
    Oma Ria vindt je hartstikke knap, zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben het met oma Ria eens, maar vind Gijs ook nog erg stoer zo.
      En al zo veranderd in een jaar, zo veel minder kind en meer stoere jongen.
      Een stoere bink met prachtige ogen!

      Liefs (oma) Gerda

      Verwijderen
  2. Dat moet je vaker doen Gijs, vooral in de zomer, staat je super stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar je vond er ook één in je eigen haar......Had jij dezelfde coupe?? Foto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. helemaal niet....ik heb helemaal niks in mn haar gevonden
      Ik krijg alleen altijd wl dirkt vreselijke kriebel (maar dat begint al als ik er over lees...) het zit letterlijk tussen mn oren ;-)

      Verwijderen