dinsdag 22 mei 2012

Er moet

nog veel gebeuren in huis
de plannen zijn er
om te bouwen wat
ik wil
een boekenkast
een kast voor bij het raam
tot onder het kozijn
voor gijs
bij het hoofdeind van zn bed
voor bij mijn bed
bouwen bouwen bouwen
de tafel gaf me goede moed
die is gelukt en mooi geworden
maar ik werkte voor een
gedeelte met bestaand materiaal
dat ik aanpaste
dat maakte het makkelijker

nu merk ik vooral
dat het beginnen vanuit niets
behalve een plan
dat ik niet op papier krijg
omdat ik een erg slechte tekenaar ben
veel moeilijker is

mn materiaal verknoeien
met een verkeerde zaagsnede
een niet goed doordacht plan
verkeerde veronderstellingen

ik frustreer mezelf
en er komt niets uit mn handen

zal het er op moeten gokken
heb genoeg geleerd
van mn vader mn broer
mn grootvader ook
om iets te kunnen maken
dat niet bij de eerste
vlaag tocht in elkaar stort

en ik zal nogmaals een poging
wagen een en ander op
papier te zetten om de bouwers
er naar te laten kijken

1 opmerking:

  1. Yet, Google plans. Je kunt ze kant en klaar op het internet vinden. Dan heb je in ieder geval een begin en kun je van daaruit veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen