zondag 13 mei 2012

Bloemen

ook op Moederdag moet er gewerkt worden
collega Kyla en ik hadden
gisteren al de hele ochtend
in de keuken gestaan
om een Moederdaglunch
voor de bewoonsters
van het huis te maken.
het is voor hen vaak een moeilijke dag.
je blijft altijd moeder
of je kinderen nou bij je wonen of niet
of ze nog contact met je willen of niet
of je weet waar ze wonen of niet
je blijft moeder

iedereen heeft gesmuld van de lunch
het was goed

ik kon een uur eerder naar huis
omdat ik geen pauze had genomen
de jongens ophalen in het motel
en naar mn eigen huis
Gijs had een grote verrassing 
hij had bloemen voor me gekocht!
wat een lieverdje,
helemaal zelf bedacht
en zelf betaald, vertelde hij


Aangezien we op mn werk
ook nog een bos mooie lelies kregen
van mn collega Stella
(werkende moeders op
moederdag moeten verwend!)
heb ik nu twee bossen bloemen
in mn huis staan

Het was het afgelopen weekend
voor het eerst 
echt lente in de vallei
boven de vijftien graden
de blaadjes barsten uit de bomen


en gisteren de derde
deken gekocht voor de
stoel die ik kreeg uit de
schuur van Het Huis
ben erg trots op hoe
het er uitziet bij elkaar
precies zoals ik het hebben wil
de kussens op de bank nog
bekleden boekenkast maken
een kast voor het raam
genoeg te doen nog
maar voor nu is het prima



1 opmerking: