zondag 20 april 2014

Ik denk

dat ik n nieuwe hobby heb
ik moet er alleen wel vroeg
voor opstaan
ik weet niet of ik daar wel
zo goed in ben
vanmiddag reed ik n stukje
in mn truck ging in de zon
in de achterbak zitten
pakte mn fototoestel
lenzen statief en wachtte af
op de dingen die zouden komen
of niet
ik zat heerlijk
keek rustig om me heen
veel zag ik niet
t was midden op de dag
voor wild moet je 's ochtends
of 's avonds in t schemer
zag wel wat mooie vogeltjes
vliegend wild

vanochtend thuis zag ik r
ook eentje
n blauw vogeltje
die zag ik vanmiddag toen
gijs en ik op straat
aan t tennissen waren weer

en mn nieuwe hobby?
voor dag en dauw opstaan
koffie en boterhammen mee
t achterland in met mn truck
in de achterbak zitten
camera in de aanslag
en wachten tot r iets langs komt
t is net als met vissen
bedacht ik me vanmiddag
t gaat r niet alleen om dat je
wat vangt
t gaat om de lucht in je neus
de wind in je haren om buiten
zijn in de zon zitten om te
luisteren en om te kijken






1 opmerking: