maandag 26 mei 2014

Met n groentetuin

ter grootte van n
half voetbal kon t
niet uitblijven dat ik 
dit jaar zelf groente 
zou gaan verbouwen 
niet de hele tuin
dat is veel te veel
ik heb ook nog n kas...
een kwart leek me 
meer dan genoeg 

ik spitte de grond om
met n machine
en plantte de zaden toen
t daar warm genoeg voor was
zo'n twee weken geleden
alleen de tomaten en aardbeien
kocht ik als plantjes
in de kas komkommer,
tomaten, watermeloen 
mais en kruiden 
de rest in de volle grond in de tuin


en toen begon t wachten
ik ben daar niet zo goed in
in wachten
kon de plantjes wel de 
grond uitkijken....elke dag
even kijken of er al wat
boven de grond uitkwam
maar dat hielp niks

in de kas ging t sneller
daar staan al komkommerplantjes
watermeloen plantjes 
komt de mais al boven de grond
groeien de tomaten planten
basilicum dille en bieslook




ik werd onrustig
over de tuin buiten
twee weken stond r op de pakjes
van t zaaigoed 
dat was gisteren
ik zag nog niet veel
maar toen ik beter keek
vanmiddag zag ik toch al heel wat
sla rode kool n doperwt plantje 
hier en daar mais, boontjes
t komt helemaal goed
ik kan niet wachten !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten